• ورود
  • عضویت

نحوه مقابله با لوله های یخ زده

  • نام نویسنده:انوری
  • منبع:یزد لوله
  • منتشر شده:1399/10/22
چاپ
همانطور که زمستان کمی سخت تر می شود و دمای هوا پایین تر می آید ، بسیاری از مردم احتمالاً نمی دانند که چگونه خانه شان می تواند تحت تأثیر این آب و هوای سرد قرار بگیرد. یکی از مشکلات متداول که خانه و ملک شما در این هوای سرد در معرض آن می تواند باشد، انجماد لوله ها است. لوله های یخ زده در ابتدا یک دردسر هستند، اما می توانند منجر به مشکلات قابل توجه دیگری مانند ترکیدن لوله ها و نشت شوند. با توجه به این نکته، ما چند نکته مهم را برای کمک به زمانی که شما با مشکل لوله های یخ زده مواجه شدید ، جمع آوری کرده ایم. خطر اصلی که با لوله های یخ زده همراه است ، انبساط آب داخل آنها است که می تواند به لوله و کل سیستم آب آسیب برساند.

  برای آشنایی بانحوه  شناسایی لوله یخ زده کلیک کنید.

 
بازکردن شیر آب:
ابتدا باید لوله یخ زده را پیدا کنید سپس نزدیک ترین شیر آب به مکان یخ زده را کمی باز کنید. این امر باعث به جریان افتادن آب در لوله می شود. آب در حال حرکت نسبت به آب ساکن داخل لوله شانس کمتری را برای یخ زدگی دارد. جریان آب درون لوله و فشار حاصل از آن به قسمت یخ زده می تواند یخ زدگی درون لوله را باز کند و راه لوله نیز باز شود.
 



بطری آب گرم :
یک کتری آب را بجوشانید و بطری آب را با مخلوطی از آب سرد و جوش پر کنید - زیرا آب جوش می تواند لوله را ذوب کند یا باعث آسیب بیش از حد شود.  ممکن است نگه داشتن یک بطری آب گرم در کنار لوله های خود عجیب به نظر برسد اما برای دوباره روشن کردن گرمایش در خانه یک روش سریع است.




یخ زدگی لوله

  
بخاری های قابل حمل:
معرفی بخاری قابل حمل نزدیک به لوله های یخ زده می تواند راهی آسان و سریع برای حل مسئله باشد. بخاری را در همان محل لوله قرار دهید و بگذارید تا گرم شود و لوله ها به آرامی ذوب شوند.
 

 
سشوار:
ممکن است خیلی ساده به نظر برسد، اما جریان هوای گرم از یک سشوار می تواند برای آب شدن لوله های حاوی آب منجمد مناسب باشد. این واقعیت که درجه حرارت اکثر سشوارها قابل تنظیم است ، آنها را برای گرم نکردن بیش از حد لوله ها مناسب می کند ، بعلاوه احتمال سشوار کشیدن در اطراف خانه بسیار بیشتر است.
 


چراغ حرارتی:

یک لامپ گرمایی نزدیک لوله ها تنظیم کنید و منتظر آب شدن آب باشید.  اغلب اوقات ، ممکن است تورم یا انبساط خفیفی در نواحی لوله های حاوی آب منجمد وجود داشته باشد که بر محل قرارگیری لامپ ها تأثیر می گذارد.  با این حال ، هنگامی که آب دوباره جریان می یابد ، این باید از بین برود.
 






استفاده از نوار گرمایشی:
نوار گرمایشی، می تواند یکی از بهترین وسایلی باشد که به باز کردن لوله های یخ زده کمک می کند. چسب های حرارتی متشکل از المنت های گرمایی هستند که با وصل کردن آن به پریز برق، کم کم المنت ها شروع به گرم شدن می کنند. شما می توانید این نوار های گرمایشی را از فروشگاه های ابزار ساختمانی تهیه کنید. قبل از استفاده حتما دستورات سازنده محصول را مطالعه و از آنها پیروی کنید.
نوار را دور تا دور لوله ی یخ زده بپیچید و انتهای آن را به نزدیک ترین پریز برق وصل کنید. توجه داشته باشید در ابتدا هرگز از حرارت بالا برای انجام کار استفاده نکنید. توصیه می شود از دمای متوسط و حتی المقدور از درجه پایین استفاده کنید تا به لوله ها صدمه وارد نشود و لوله ها دچار ترکیدگی نشوند.

همه این نکات برای پاک کردن سریع و ایمن آب منجمد از لوله های شما لازم است ، اما لطفاً بخاطر بسپارید که انجام اقدامات پیشگیرانه برای متوقف کردن مشکل از ابتدا مهم است.
 
 
 برای آشنایی بانحوه  جلوگیری از یخ زدگی لوله در زمستان کلیک کنید.