معرفی و مقایسه انواع لوله های فاضلاب

چاپ

معرفی و مقایسه انواع لوله های فاضلاب

مقدمه

لوله های فاضلاب نیز مانند دیگر لوله های انتقال دارای انواع مختلفی هستند؛ چرا که محتوای داخلی لوله های فاضلاب با هم دیگر متفاوت می باشد. به همین خاطر نمی توان از یک نوع لوله ی فاضلاب در تمام زمینه ها استفاده کرد.

لوله های فاضلاب نیز مانند تمامی لوله ها بایستی از نظر مشخصات کیفی در درجه ی بالایی قرار گرفته باشد؛ تا از عملکرد و بازدهی بالایی بهره مند باشند.

اگر تمایل دارید، در زمینه ی انواع لوله های فاضلاب اطلاعات مفیدی به کسب کنید؛ با ما در این مقاله همراه باشید.

اهمیت لوله های فاضلاب

ساختمان هایی برای استراحت و کار مناسب هستند؛ که فرآیند لوله کشی آن مخصوصا لوله کشی لوله های فاضلاب به بهترین شکل ممکن، بدون هیچ گونه نقصی انجام شده باشد.

اگر شما ساختمانی را انتخاب کنید، که از نظر ویو و موقعیت مکانی در بهترین نقطه، یک شهر صنعتی یا تجاری قرار گرفته باشد؛ اما از نظر لوله کشی‌ فاضلاب بد باشد. مسلما بدون هیچ تردیدی از خرید آن پشیمان و منصرف می شوید.

زیرا مشکلاتی که منشاء آن ها، لوله کشی نامناسب شبکه های فاضلاب است. بدترین اتفاقی می باشد، که ممکن است؛ برای یک مجموعه ی مسکونی یا صنعتی به وجود آید.

محتوای داخلی لوله های فاضلاب، مواد آلوده می باشد. قدرت تخریب مواد آلوده نسبت به موادی که دارای خلوص بالا هستند؛ چندین برابر می باشد.

چرا که بین مولکول های آن ها واکنش های شیمیایی خطرناک صورت می گیرد. به همین خاطر نباید ساکن باشند؛ همواره باید در حرکت لوله های فاضلاب در حرکت باشند، تا باعث تخریب لوله ها نشوند.

به همین خاطر تولید کنندگان می بایست برای تولید انواع لوله های فاضلاب از مواد مرغوب استفاده کنند. زیرا کوچک ترین آلودگی ای در ساختار این محصولات باعث ایجاد واکنش های شیمیایی خطرناک می شود.

انواع لوله های فاضلاب

در گذشته بیشتر با استفاده از فلزات برای تولید انواع لوله های انتقال سیالات، مایعات و جامدات استفاده می کردند. تولید لوله های فاضلاب از جنس فلزات مقرون به صرفه و اقتصادی نمی باشد.

چرا که سایز و اندازه ی لوله های فاضلاب نسبت به سایز لوله های برق و گاز بزرگ تر می باشد. به همین خاطر امروزه انواع اتصالات و لوله های فاضلاب را به وسیله ی مواد شیمیایی مصنوعی تولید می کنند.

تنها دلیل استفاده از مواد مصنوعی برای تولید انواع لوله های فاضلاب اقتصادی بودن آن نیست. بلکه کاهش واکنش های شیمیایی بین بدنه ی لوله و محتویات فاضلاب نیز یکی از دلایل به کار گیری مواد شیمیایی مصنوعی می باشد.

از انواع لوله های فاضلاب که بیشتر آن ها از جنس پلاستیک می باشد. می توان لوله پلیکا، لوله پی وی سی (pvc)، لوله (upvcلوله های پوشفیت و... را نام برد.


هر کدام از لوله های فاضلاب در تنوع سایز، اندازه، مدل، ضخامت و... وجود دارند. به همین خاطر خرید انواع لوله های فاضلاب برای افراد راحت و آسان می باشد.

مزایای هر کدام از لوله های فاضلاب

 هر کدام از لوله های فاضلاب دارای خصوصیت و مزایای بسیاری هستند. در این بخش در مورد تمامی مزایای انواع لوله های فاضلاب به صورت مختصر توضیح داده شده است.

لوله های :pvc

لوله های پی وی سی از محبوب ترین و پر مصرف ترین لوله های فاضلاب می باشد. از برترین مزایای لوله های فلزی عبارت از:

  • وزن سبک
  • انعطاف پذیر
  • مقاوم در برابر حرارت
  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی که دارای قدرت بالا هستند. (همانند اسید ها و باز ها)

لوله های upvc:

لوله های upvc یا لوله های پلیکا نوع دیگر لوله های پلاستیکی می باشد.

مزایای لوله های پلیکا:

  • مقاوم در برابر فشار
  • سبک
  • قیمت مناسب
  • انعطاف پذیر


برترین تولید کننده لوله های فاضلاب پوش فیت در ایران یزد لوله می باشد.

تولید کنندگان بسیاری در زمینه ی تولید لوله های فاضلاب فعالیت می کنند. اما فقط تعداد محدودی در این عرصه محصولات باکیفیت که دارای عملکرد بالایی هستند؛ به مشتریان عرضه می کنند.

یکی از برترین تولید کنندگان لوله های فاضلاب که بیش از ده سال است، در زمینه ی تولید انواع لوله های انتقال فعالیت می کند؛ یزد لوله ها می باشد.

یزد لوله، با کمک از بهترین مهندسان و با استفاده از مرغوب ترین متریال ها به تولید انواع لوله های فاضلاب می پردازد. این مجموعه محصولات خود را در سر تا سر بازار های داخلی به پخش می رساند؛ تا افراد بتوانند بهترین لوله ها را برای ساختمان شان خریداری کنند.