تفاوت اتصالات کوپلی و پرسی

چاپ

تفاوت اتصالات کوپلی و پرسی

لوله های 5 لایه تلفیقی از فلز و پلیمر می باشند که به دلیل ویژگی منحصر به فرد خود در اکثر سازه ها کاربرد دارند.

در برخی از فضا ها نیاز به استفاده از لوله های پنج لایه ضروری بوده که بدین منظور بایستی از انواع اتصالات استفاده شود که شامل 3 دسته از اتصالات کوپلی، پرسی و کومپلی می باشد که با خرید این اتصالات، نیاز شما برطرف خواهد شد.

  همچنین این اتصالات در انواع انشعابات کاربرد داشته که گزینه مناسبی برای جلوگیری از نشتی ها در انواع فضا ها می باشد. اتصالات کوپلی و پرسی علیرغم قرار گیری در دو دسته جدا، شباهت های زیادی داشته اند که به منظور ایجاد تمایز میان این ویژگی ها در ادامه با ما همراه باشید. برای خرید انواع لوله پلی پروپیلن و مدل های دیگر از ما کمک بگیرید.

بررسی ویژگی های متفاوت نوع اتصالات کوپلی و پرسی

در ابتدا بایستی پرسش اصلی دلیل استفاده از این اتصالات را پاسخ دهیم که می توان گفت به طور کلی اتصالات کوپلی و پرسی در ایجاد انشعابات و گستردگی های لوله کشی در بخش های مختلف کاربرد دارد که مهم ترین اصل در کیفیت این لوله کشی ها، به کارگیری این اتصالات به صورت صحیح است.

عدم صحیح بودن خرید و انتخاب این اتصالات می تواند بر نشت آب و پوسیدگی نیز تاثیر گذاشته که بدین منظور بهتر است با آگاهی از تفاوت میان این اتصالات نسبت به خرید آن، اقدام نمایید.

1) برخورداری از طراحی و ساخت متفاوت

نوع طراحی این اتصالات، یکی از اساسی ترین تفاوت ها بین اتصالات پرسی و کوپلی بوده که این اتصالات 5 لایه در نوع کوپلی با تشکیل از 3 بخش بدنه، اورینگ و حلقه برنجی به گونه ای طراحی گردیده است که به طور کامل آب بندی شده است.

با این تفاوت که در اتصالات پرسی، وجود یک حلقه نشان دهنده پرس آن توسط دستگاهی مخصوص بوده که از نفوذ آب جلوگیری می نماید.

2) برخورداری از قیمتی متفاوت

طراحی ساده تر اتصالات پرسی باعث کاهش قیمت آن شده است که در مقابل طراحی پیشرفته تر اتصالات کوپلی دلیلی برای صرف هزینه بیش تر جهت خرید آن می باشد، بنابراین این دو مدل اتصالات در قیمت نیز متفاوت هستند.

3) نصب و به کارگیری متفاوت این دو اتصالات

از دیگر تفاوت های این اتصالات؛ نحوه نصب آن ها می باشد. اتصالات پرسی برای نصب خود نیازمند دستگاهی مخصوص می باشند و امکان نصب اتصالات کوپلی بدون تجهیزات نیز امکان پذیر است.

 

به منظور نصب اتصالات کوپلی تنها باید این مراحل را در پیش بگیرید:

الف) بریدن لوله به صورت دورانی با قیچی به گونه ای که اصطلاحا دو پهن نشود.

ب) استفاده ابزار کونیک کن در سایز های مختلف به منظور کونیک سازی داخل لوله که سبب برداشته شدن درون و بیرون لوله شود. در این مرحله حتما از عدم وجود پلیسه درون کونیک اطمینان یابید.

ج) طی مرحله بعدی با قرار دادن مهره و حلقه درون لوله، بدنه محصول را با آب و صابون آغشته نمایید، البته دقت کنید از گریس یا روغن استفاده نشود. در نهایت با نزدیکی مهره و حلقه به اتصال، آن را با آچار به آرامی سفت نمایید.

از طرفی امکان اعمال تغییرات بر لوله های پرسی وجود ندارد زیرا تمامی انشعابات پرس می شوند، اما در سیستم لوله کشی برای اتصالات کوپلی، ایجاد تغییر چندان سخت نمی باشد.

نکات لازم در خرید اتصالات پرسی و کوپلی

همانطور که گفته شد، برای به کار گیری مناسب این اتصالات بایستی به یک سری نکات توجه فرمایید که در مورد خرید این اتصالات، رعایت نکات زیر الزامی است:

1) به منظور برخورداری از کیفیت لازم، بهتر است برند های معتبر و معروفی را برای خرید این محصول انتخاب نمایید.

 

2) یکی دیگر از ضروری ترین نکات، کسب اطلاعاتی تخصصی در مورد هر یک از اتصالات بوده که شامل ویژگی ها، نحوه اجرا، ساخت، کاربرد و تعیین حدودی قیمت اتصالات مورد نظر است.

3) همچنین مراجعه به افرادی متخصص در این زمینه و یا مراجعه به سایت یزد لوله می توانید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب نموده و ویژگی های محصول مورد نظر را بررسی نمایید.

4) دو نوع مختلف برنجی و آلیاژ نیکل موجود در اتصالات کوپلی دلیلی برای خرید این محصول متناسب با نیاز خود می باشد.

5) یکی دیگر از موارد مهم پیش از خرید، تعیین نوع اتصالات مورد نیاز می باشد تا با مشکل مواجه نشوید.