• ورود
  • عضویت

✓ لوله پلی پروپیلن از چه موادی درست شده است؟

چاپ

لوله پلی پروپیلن از چه موادی درست شده است؟

ما در این متن از خود مایل هستیم در ارتباط با لوله پلی پروپیلن با شما سخن بگوییم. این موضوع که لوله پروپیلن از چه موادی تشکیل شده است؟ علاوه بر این مسئله بهتر است در ارتباط با دیگر جوانب این محصول با شما در لوله یزد به بحث و گفت و گو بپردازیم. پس ما به شما عزیزان توصیه می کنیم تا نقطه ی پایانی این متن همراه ما باشید.

ضمن صنعت پتروشیمی از پلیمرهای گوناگون به منظور تولید آن بهره گرفته می شود که با نظم گوناگون و خواص متفاوت  به چشم می خورد. صنایع پتروشیمی ضمن تهیه و تولید لوله های مقاوم و مستحکم توانسته است محصولات متفاوتی را به منظور ساخت آب و فاضلاب تولید نماید و یکی از شناخته شده ترین آن، لوله پلی پروپیلن است.


✓ آیا می دانید لوله پلی پروپیلن چیست؟

سیستم های لوله ای با جنس پلی پروپیلن به گونه وسیع ضمن صنایع مورد بهره گیری واقع می شود و وزن سبکی را به خود اختصاص داده است. حال آن که استحکام در برابر جوشکاری و ساییده شده منجر گشته است تا این قبیل از لوله ها دوام و مقاومت بسیاری را داشته باشد. از سویی دیگر ما می توانیم چنین بگوییم که این قبیل از محصولات عایق حرارتی و نیز الکتریکی هستند‌. به گونه ای که در دمای بالا تا به مقدار نود درجه سانتی گراد طی طولانی مدت اثری بر روی آن و ساختار آن بر جای نخواهد ماند.

و البته که طی مدت زمانی اندک با بالا رفتن دما تا به مقدار ۱۱۰ درجه سانتی گراد هیچ گونه اثری بر روی لوله پلی پروپیلن بر جای نخواهد ماند. جالب است بدانید که؛ آن نیز در مقابل مواد شیمیایی، محلول های آبی نیز قلیایی و... مستحکم است.

✓ حال آیا میدانید که لوله پلی پروپیلن از چه موادی ایجاد شده است؟

لوله های پلی پروپیلن با بهره گیری از جوشکاری فیوژن گرما داده خواهد شد. این نوع از محصولات در انواع مختلف موجود جز سبک ترین لوله ها و مستحکم ترین ها در برابر مواد شیمیایی می باشند. این لوله ها در مجموع به دو نوع تقسیم می شوند؛

 نوع ابتدایی آن بیشتر مورد بهره گیری واقع می شود. استحکام و مقاومت آن در نوع اول منجر گشته است در برنامه های یکسان کننده های گرما و از سویی کاهش اشتعال پذیری مورد استفاده قرار بگیرند.

ضمن کاربردهای زهکشی شیمیایی، تثبیت کننده گرما و همچنین مواد افزودنی مستحکم در مقابل شعله به پلی پروپیلن اضافه می گردد تا نیز قابلیت اشتعال حرارتی را مهار نماید. Pp نیز در کاربردهایی با درجه حرارت بسیار (منظور صد و هشتاد درجه سانتی‌گراد است) نسبت به pv بهره گیری می شود. همانند pvc بنفش و یا pp یا cpvc بنفش برای کاربردهایی غیر قابل آشامیدن مورد استفاده قرار می گیرد.

اتصالات پلیمری تک لایه لوله های پلی پروپیلن؛

تولید لوله های پلی پروپیلن به واسطه محلول گاز صورت می پذیرد و مونومر آن (مولکول ساده ای می باشد که با ترکیب مولکول های شبیه به پلیمر را ایجاد می نماید.) حال آن که در حرارت و فشار واقع می شود. تفاوت در کاتالیست (تشکیل دهنده ی آن) و موقعیت تولید خواهد توانست خواص پلاستیک را با تغییر رو به رو نماید.

✓ برخی از مهم ترین ویژگی های لوله پلی پروپیلن؛

از جمله ویژگی های منحصر به فرد لوله های پلی پروپیلن این است که دارای سطوح یک دست و صیقلی هم از قسمت داخلی و هم از قسمت بیرونی می باشد. این خصوصیات منجر خواهد شد تا حرکت موجودات داخل آن به سهولت انجام پذیرد. برخی از این لوله ها عایق در برابر صدا و گرما نیز هستند. حال آن که در لوله های فلزی زنگ زدگی مِن جمله معایب آنهاست که منجر به تغییر طعم آب آشامیدنی خواهد شد.

علاوه بر زنگ زدگی نیز موجب ته نشین گشتن مواد داخل لوله فلزی نیز میشود که در نهایت تشکیل جلبک و قارچ را رقم می زند.

✓ برخی دیگر از ویژگی های لوله های پلی پروپیلن؛

حال آن که یکی از مهم ترین ویژگی های لوله پلی پروپیلن ضد جلبک بودن آن است. به همین دلیل می باشد که رنگ به همراه طعم آب داخل لوله ها تغییر نخواهد کرد. حال آنکه به همین علّت در بیشتر مواقع ضمن لوله های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.

این لوله ها به نسبت دیگر لوله های موجود طول عمر بیشتری را به خود اختصاص داده اند. حال آن که ما می توانیم طول عمر پنجاه ساله را برای آنها در نظر بگیریم. البته که این امر هزینه های اجرایی را در لوله کشی ساختمان ها با کاهش رو به رو خواهد ساخت.

دوستان عزیزمان امیدواریم که در این متن از خود توانسته باشیم شما را با لوله پلی پروپیلن و مواد تشکیل دهنده آن، آشنا ساخته باشیم.