• ورود
  • عضویت

کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن

  • نام نویسنده:کریمی
  • منبع:
  • منتشر شده:1400/09/06
چاپ

کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن

در این مقاله قصد داریم شما را با کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن آشنا کنیم پس اگر علاقه مند به دانستن این مطلب هستید پیشنهاد می دهیم که تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

از جمله مواردی که می تواند در بیش تر شبکه های آبرسانی مناطق مختلف نقش بسیار بالایی را به همراه داشته باشد استفاده از لوله و هم چنین اتصالات پلی اتیلن می باشد. دلیل استفاده نیز ویژگی ها و مزایای خاصی است که این نوع لوله های آبرسانی شده به همراه دارند. کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن معمولاً در خطوط مختلف با قطر و طول متفاوت آبرسانی می باشد، اما این لوله ها یا حتی سایر لوله های هنگام به کار برده شدن تنها یک خط مستقیم را دنبال نمی ‌کنند و در حین کار این امکان وجود دارد که لازم به تغییر مسیر لوله باشد. در چنین مواردی لازم است از اتصالات مخصوص لوله پلی اتیلن استفاده شود. یک نوع از این اتصال دهنده ها فلنج پلی اتیلن است که کاربرد گسترده‌ ای در تغییر مسیر لوله ها و یا تغییر قطر آن ها به همراه دارد.

کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن:

این محصول به عنوان یکی از اجزای مهم در کار تاسیسات و لوله کشی همیشه مورد توجه تمامی تولیدکنندگان و افرادی که به این کار مشغول هستند قرار گرفته است. اگر بخواهیم از کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن برای شما مواردی را بیان کنیم در وهله اول لازم است به این نکته بپردازیم که می‌توانند به عنوان یک اتصال دهنده در تغییر مسیر یا حتی قطر لوله ها کاربرد چشمگیری را به همراه داشته باشد.

با توجه به نوع کار شما این محصول در اندازه و از جنس های مختلفی تولید می شود از فلنج پلی اتیلن معمولاً در انجام کارهایی هم چون صنایع نفت و گاز پتروشیمی آبرسانی و آبیاری آتش نشانی و غیره استفاده های بسیار زیادی می شود به گونه ای که می توان گفت بدون وجود این اتصال دهنده کارهای مربوطه نیمه تمام خواهند ماند.

انواع فلنج پلی اتیلن:

 می توان گفت انواع فلنج های پلی اتیلن دارای فاکتورهای مختلفی همانند جنس بدنه ، نوع اتصال و هم چنین ساختار و عملکردی که دارند به نوع های متفاوتی تقسیم بندی شده اند. فلنج ها دارای یک صفحات دیسکی شکل هستند که دارای انواع مختلفی هم چون سطح برجسته، جفتی یا نر و ماده، زبانه دار و شیاردار تقسیم ‌بندی شده‌اند. نوع دیگری نیز وجود دارد که دارای پایه های کوتاه و بلند می باشند که البته به آن ها فلنج جوشی گفته می شود و دلیل این نامگذاری نیز این است که این فلنج ها روی لوله پلی اتیلن جوش می شوند.

ویژگی های متفاوت فلنج پلی اتیلن

فلنج های پلی اتیلن دارای یک سری ویژگی ها هستند که عبارتند از:

  • در وهله اول می‌توان به سایز لوله اشاره کرد علی الخصوص سایزهای قطر خارجی لوله فلنج پلی اتیلن را به آن متصل می ‌کند. کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن را در تمامی لوله ها با قطرهای متفاوت می توان دید.
  • از دیگر ویژگی های آن می توان به میزان فشاری اشاره کرد که فلنج پلی اتیلن می ‌تواند آن را تحمل کند و نام دیگری که به این موضوع اختصاص داده شده کلاس فلنج می باشد.
  • می‌ توان گفت یکی از اصلی ترین بخش های یک فلنج را شکل سطحی آن تشکیل می‌دهد که دارای استاندارد می باشد.
  • فلنج های پلی اتیلن می توانند میزان حرارت بسیار بالایی را متحمل شوند بدون آن که کوچک ترین مشکل یا حتی خرابی را در پی داشته باشند.
  • سوراخ های موجود روی دیواره فلنج نیز تاثیر بسیار زیادی در انجام کارها داشته و به عنوان یک ضخامت دیواره در نظر گرفته شده است.
  • شما می توانید بر اساس استاندارد ASTM به خوبی تشخیص دهید که فلنج پلی اتیلن از چه مواد اولیه ساخته شده و با توجه به این موضوع اطمینان لازم را نسبت به آن حاصل کنید.
  • قیمت این فلنج ها نیز به فاکتورهای متفاوتی همانند برند تولید کننده، کشور مورد نظر یا مواد اولیه آن بستگی دارد.
  • جهت سفارش و خرید اتصالات پلیمری تک لایه  کلیک کنید.

نتیجه گیری:

در مطالب فوق سعی کردیم تمامی موارد لازم در رابطه با کاربرد گسترده فلنج پلی اتیلن برای شما بیان کنیم و هم چنین گفتیم فلنج های پلی اتیلن در رابطه با انواع لوله کشی شبکه های آبرسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده زیرا به کمک همین فلنج ها امکان تغییر مسیر لوله فراهم شده و کار به درستی پیش خواهد رفت.