• ورود
  • عضویت

لوله فلکسیبل

  • نام نویسنده:کریمی
  • منبع:
  • منتشر شده:1400/07/20
چاپ

در این مقاله به بررسی دقیق انواع لوله فلکسیبل خواهیم پرداخت تا آخر این مقاله با ما باشید. جهت خرید اتصالات پلی ‏پروپیلن رو لینک کلیک کنید.

 

لوله فلکسیبل

در دیکشنری flexibel به معنای قابل تغییر ، نرم و قابل انعطاف و قابل انحنا است . لوله فلکسیبل یا لوله خرطومی که دارای عایق پیلی اتیلن است دریک قالب با ۳ لایه مجزا تشکیل شده است . این لوله در لایه بیرونی و درونی از فایل آلمینیوم لمینیت شده و در لایه میانی عایق پلی اتیلن بکار رفته است .

عمده ترین تفاوت در لوله فلکسیبل

از تفاوت های عمده و مهم به تفاوتی که بین لوله فلکسیبل با عایق پلی استر و کانال فلکسی با عایق پلی اتیلن ساختار در هم تنیده و یکپارچه کاملا خرطومی میتوان اشاره کرد .

 

مقاومت لوله فلکسیبل

این لوله ها در شاخه های ۱۰ متری تولید و عرضه می گردند و در آن ها از عایق پلی اتیلن با قطر ۱۰ یا ۴۰ سانتی متر استفاده میگردد . این لوله ها با همراه داشتن عایق پلی اتیلن مقاومت زیادی در دمای۳_ تا ۱۴۰+ از خودش نشان میدهد . این عایق بکار رفته در لوله فلکسیبل مانع از طعریق میگردد زیرا رطوبت هوای سرد را اثر کندانس جذب نمی گردد.

 

مزیت های لوله فلکسیبل

  • منعطف بودنش نسبت به لوله های دیگر
  • انجام شدنش اتصالاتش با سهولت ممکن
  • لوله فلکسیبل روکش دار و بدون روکش

 

در این باب لوله های خرطومی به دو بخش تقسیم میگردند :

روکش دار : این لوله ها را یک روکش پلاستیکی پوشانده است که از جنسpvc هستند و مقاومت بالایی نسبت به هر گونه رطوبت دارند به همین دلیل به طور معمول برای نصب دوربین های مدار بسته از لوله های فلکسیبل روکش دار استفاده میگردد .

بدون روکش : این نوع از لوله ها فاقد روکش پلاستیکی هستند و کاربردشان بیشتر در ساختمان ها و پروژه های مختلف است .

 

لوله فلکسی نسوز و انواع دیگر لوله های فلکسیبل

یکی از انواع لوله های فلکسی که میزان استفاده و محبوبیت زیادی را بهمراه دارد نوع نسوز آن است که در صنعت های مختلف بسیار بکار گرفته میشود زمانی به هر جهتی در ساختمان یا پروژه های شما آتش سوزی شود به احتمال بسیار بالا به کابل ها و سیم های الکتریکی شما هیچ آسیبی وارد نمی شود . در کنار این نوع ، میتوانیم به لوله های پلی اتیلن که ۳ لایه هستند و دارای مقاومت بالایی در برابر هر شرایط سختی است .

لوله فلکس پلی استر ، لوله فلکسی عایق الاستومری و لوله عایقیIFD از انواع دیگر لوله های فلکسیبل هستند.در دیکشنری flexibel به معنای قابل تغییر ، نرم و قابل انعطاف و قابل انحنا است . لوله فلکسیبل یا لوله خرطومی که دارای عایق پیلی اتیلن است دریک قالب با ۳ لایه مجزا تشکیل شده است . این لوله در لایه بیرونی و درونی از فایل آلمینیوم لمینیت شده و در لایه میانی عایق پلی اتیلن بکار رفته است .

 

کاربرد لوله های فلکسیبل یا خرطومی

بیان داشتیم که این لوله ها در صنعت های مختلف مورد استفاده قرار میگیرند اما در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی مختلف کاربرد ویژه تر و بیشتری دارند .در ساختمان سازی سیم ها از درون دیوار ها عبور میکنند و در معرض آسیب شدید توسط مصالح ساختمانی قرار میگیرند اما این لوله ها مانع از رسیدن این آسیب ها می شوند . اما همه چیز در این قسمت خلاصه نمی شود در مناطقی که شرجی بودن و گرمی هوا بسیار بالاست تابش نور آفتاب و این  رطوبت به سیم های الکتریکی آسیب میزند و بازهم لوله های فلکسیبل مانع از این آسیب ها میشوند .

لوله فلکسبیل یا خرطومی فلزی

لوله خرطومی فلزی که با ورق استیل روکش شده است یکی از اتصال های پر کاربرد و مقرون به صرفه در محیط های داخلی است ، که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و سیم ها و کابل های الکتریکی را بسیار خوب میتوانند در برابر عوامل بیرونی حفظ کنند.

 

سایز های مختلف لوله های فلکسیبل یا خرطومی

لوله های فلکسیبل در سایز های

۱۰۰ ، ۷۵ ، ۶۳ ، ۵۲ ، ۴۸ ، ۴۲ ، ۳۶ ، ۲۹ ، ۲۵ ، ۱۶ ، ۲۱ ، ۱۳ ، ۱۱ ، ۹ عرضه می گردند.

 

لوله خرطومی گالوانیزه

این لوله ها از انواع دیگر لوله های فلکسیبل هستند که در تولید آن از ورق های گالوانیزه استفاده میگردد که در سطح این نوع از ورق های فولادی معمولا پوششی از فلز روی قرار داده میشود و این مسئله موجب استحکام و مقاومت بسیار بالا در این نوع از لوله های فلکسیبل میگردد زیرا این فلز در برابر خوردگی و سایش مقاوم و مستحکم است .

 

تفاوت لوله های خرطومی با لوله های  پی وی سی

در لوله های خرطومی روکش ها از ورق های گالوانیزه تولید میشوند و به صورت و دوار و فنری درمی آیند و به همین دلیل انعطاف بسیار بالایی دارند . به همین دلیل نیاز نیست زمان استفاده از آن و برای سهولت در عبور سیم ها از زانویی استفاده گردد زیرا این لوله ها به خودی خود دارای انعطاف زیادی هستند .

این میزان از انعطاف در لوله های فلکسیبل با روکش پی وی سی وجود ندارد و زمان استفاده باید از زانو ها و اتصالات مشابه استفاده گردد و تفاوت عمده دیگر اینکه از لوله های فلکسیبل فلزی اغلب در رو کار استفاده میکنن ولی از روکش دارهای پی وی سی در تو کار استفاده میگردد .

فروش انواع  پوش فیت فاضلابی شرکت یزد لوله