• ورود
  • عضویت

رایزر پلی اتیلن

چاپ

رایزر پلی اتیلن

 در واقع لوله ای می باشد که در راستای عمودی قرار می گیرد. این لوله ها دارای ران عمودی می باشند و در صنایع بسیار متنوعی مانند نفت و گاز دریایی مورد استفاده قرار می گیرند که باعث انتقال نفت از چاه به سکو می شود. از دیگر کاربرد های آن می توان به استفاده از آن در لوله کشی آب مصرفی اشاره کرد. رایزر ها می توانند از جنس های مختلفی از جمله گالوانیزه، آهنی، یو پی وی سی و پلی اتیلن ساخته شوند.

جهت خرید اتصالات پلیمری تک لایه  و کسب اطلاع راجب آن کلیک کنید.

در این مقاله قصد داریم به توضیح مختصری درباره ی رایزر های پلی اتیلن بپردازیم، پس در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با آن ها بیش تر آشنا شوید.

 

 

مزایای رایزر های پلی اتیلن چیست ؟

رایزر پلی اتیلن کاربرد های گسترده ای دارند که در ادامه به برخی از این کاربرد های آن ها اشاره خواهیم کرد :

  1. دارای استحکام و دوام بسیار خوب و قابل قبولی می باشند.
  2. از لحاظ وزنی، سبک می باشند.
  3. در بین انواع جنس مختلف رایزر موجود در بازار ارزان تر و مقرون به صرفه تر می باشند.
  4. باز و بسته کردن یا در حقیقت نصب و استفاده از آن بسیار راحت و ساده صورت می گیرد و به راحتی در مزرعه و بدون نیاز به ابزار آلات خاص قابل استفاده می باشد.
  5. به علت کاربری آن بسیار مورد استقبال شرکت ها در داخل و خارج کشور قرار گرفته است.
  6. دارای مقاومت بسیار مناسب و قابل قبول در برابر خوردگی، فرسایش می باشد و در برابر فعل و انفعالات شیمیایی که ممکن است درون آن اتفاق بیفتد از خود مقاومت نشان می دهد.

     

     

    ویژگی های رایزر های پلی اتیلن

    رایزر پلی اتیلن را در ۴ اندازه متفاوت قطر طراحی می کنند که از لحاظ اندازه طولی ، با توجه به نیاز مشتری در طول های متفاوتی تولید می شود.

    همان طور که می دانید برخی از ترکیبات موجود در خاک ممکن است باعث بروز آسیب به قطعات و تجهیزات شود. اما این رایزر های پلی اتیلن دارای مقاومت قابل قبولی در برابر محیط خورنده خاک و آسیب هایی که ممکن است وارد کند می باشد. هم چنین فشار آب موجود در آن ممکن است تغییر کند و گاهی تا حد بسیار زیادی افزایش یابد. اما برای رایزر های پلی اتیلن جای نگرانی از این بابت وجود ندارد. زیرا قابلیت بسیار مناسبی در برابر فشار آب را حتی تا ۱۰ باز دارد که آن را بسیار کاربردی کرده است.

    گاهی آب هایی که در این رایزر ها منتقل می شوند ممکن است دارای مواد معدنی خاصی باشند که ته نشین شوند و به مرور زمان رسوب ایجاد شود. اما جنس خاص این رایزر ها باعث شده هیچ رسوبی قابلیت باقی ماندن بر بدنه را نداشته باشد و همیشه مسیر عبور آب باز باشد و توسط رسوبات بسته نشود.

    جنس رایزر پلی اتیلن به نحوی می باشد که بتواند در برابر نور خورشید و اشعه های ماورا بنفش مقاومت بسیار خوبی از خود نشان دهد و سالم باقی بماند. در برابر ضربه نیز مقاومت مکانیکی قابل توجهی دارد که این مورد باعث افزایش طول عمر مفید آن شده است.

    هم چنین تولید آن در طول های مختلف و با توجه به نیاز های مشتری های مختلف نیز موردی است که باعث رضایت مصرف کنندگان آن می شود.

     

    کاربرد های مصرف رایزر پلی اتیلن

  7. این رایزر های پلی اتیلن یک جایگزین بسیار مناسب به جای سایر انواع رایزر ها از جمله رایزر های فلزی می باشند.
  8. برخلاف سایر جنس رایزر ها که در برابر خورنده های شیمیایی و فیزیکی مقاوم نیستند و دچار آسیب می شوند ، مقاومت خوبی از خود نشان می دهند.
  9. به عنوان محصولاتی برای آبیاری به روش بارانی کلاسیک نیمه متحرک مورد مصرف قرار می گیرند.
  10. سیستمی است که با طراحی ساده و کارایی بالایی که دارد ، نیاز به هزینه کمی دارد و می توان از آن در اراضی های مختلف که ابعاد مختلف دارند و شرایط مختلف دارند استفاده به عمل آورد. این سیستم ها شامل بخش ها و اجزای متفاوتی هستند که در ادامه به آن می پردازیم :

     

  11. ایستگاه پمپاژ
  12. لوله های اصلی
  13. لوله های فرعی (بال لاترال)
  14. آب پاش ها

استفاده از اتصالات مناسب باعث می شود که نصب آن ها راحت تر صورت بگیرد و سهولت و تسریع در باز و بسته کردن و جا به جایی آن ها را تضمین کند.

 

 سخن پایانی

در این مقاله به صورت مختصر با رایزر پلی اتیلن و ویژگی ها و مزایا و کاربرد های آن آشنا شدید. در صورتی که در این زمینه نیاز به راهنمایی بیش تر دارید می نمایند با متخصصان و مشاوران با تجربه ما در این حوزه ارتباط برقرار کنید.