تعطیلی 5 مجتمع پتروشیمی به دلیل آسیب دیدگی

تعطیلی 5 مجتمع پتروشیمی به دلیل آسیب دیدگی
27 فروردین 1398

یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به آسیب دیدگی خط لوله اتیلن غرب در دو نقطه کرمانشاه و لرستان و تعطیلی 5 مجتمع پتروشیمی در این مناطق به دلیل سیل گفت: رایزنی‌های صورت گرفته با مسئولان صنعت پتروشیمی حاکی از آن است که این خط لوله تا دو هفته دیگر ترمیم خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر فعالیت تعمیراتی بر روی این خط لوله در حال انجام است و براساس آخرین بررسی ها مقرر شده است تا خط لوله مستحکم تر از گذشته احداث شود تا خطراتی مانند رانش زمین و سیل احتمالی حتی زلزله نتواند به خط آسیبی وارد کند.

به گزارش فارس، بارش بی‌سابقه باران و جاری شدن سیل در بسیاری از مناطق کشور به ویژه در استان لرستان، موجب زیر آب رفتن برخی روستاها و بخشی از شهر پلدختر شد و حجم سیلاب به حدی بود که خط اتیلن غرب نیز در امان نماند و در محل عبور در روخانه کشکان دچار پارگی شد.

 قدرت الله فرج پور، مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد این حادثه توضیح داد: خوشبختانه با توجه به سیستم‌های ایمنی موجود، به محض وقوع حادثه تزریق اتیلن به خط متوقف شد و متعاقب آن هماهنگی‌های اولیه با بهره بردار (شرکت پتروشیمی کاویان) برای تعمیر خط صورت پذیرفت اما به علت حجم بسیار زیاد آب و تخریب مسیرهای مواصلاتی و عدم دسترسی به محل حادثه، انجام کارهای اجرایی میسر نشد.

فرج پور تصریح کرد: با کاهش حجم آب و فراهم شدن دسترسی نسبی به محل حادثه، کارهای اجرایی آغاز شده و امید است با بهره‌گیری از توانمندی متخصصین کشور در کوتاه‌ترین زمان ممکن تعمیرات لازم انجام و خط لوله اتیلن غرب در سرویس قرار گیرد.